fair2 ro horizontal cef logo

 

Continuare a proiectului emblematic al CEF - FAIRway Danube (www.fairwaydanube.eu), FAIRway Danube II este un proiect transnațional
care va fi implementat de un consorțiu format din parteneri din: Austria, Slovacia, Croația, Ungaria, Bulgaria și România.
Proiectul își propune să îmbunătățească condițiile de navigabilitate pe Dunăre, să facă navigația interioară mai rezistentă la schimbările climatice, mai durabilă și mai atractivă.
 harta_parteneri.png

Obiectivele proiectului sunt:
1. Achiziționarea de senzori pentru măsurarea nivelului apei, a adâncimii șenalului navigabil și a înălțimii podurilor:
   Senzori ficși pentru monitorizarea GNS:
   • Modernizarea senzorilor la 19 stații de măsurare. (BG, RO)
   • 183 de geamanduri cu senzori avansați. (HR, RO)
   • 11 senzori pentru ridicarea verticală a podului. (HU, RO)
Senzori mobili pentru monitorizarea GNS:
   • 3  nave de masuratori hidrografice. (HU, RO)
   • Modernizarea senzorilor pentru 8 nave de supraveghere existente. (SK, HU, HR, BG, RO)
   • 4 drone acvatice. (HU, HR, RO)
   • 2 drone aeronautice. (HR, RO) 
 
2. Modernizarea sistemelor naționale de gestionare a căilor navigabile (WAMS) și a sistemului transnațional de monitorizare a căilor navigabile (WAMOS 2.0)
pentru a spori performanța și eficiența acestora și pentru a îmbunătăți furnizarea de informații către utilizatorii înregistrați;
  wamos     
 Imagine ©ACN/ WAMOS
 
3. Extinderea perioadei de prognoză a nivelului apei în Austria, Ungaria la 6 zile , în România și Bulgaria la 7 zile;
 Waterlevel WATERWAY GAUGE AGIGEA 20250321
 Imagine ©ACN/ WAMOS
 
 4. Testarea elementelor flexibile de infrastructură în Austria, Croația, România și Bulgaria pentru a oferi o soluție neinvazivă, aproape naturală,
pentru perioadele de ape scăzute, deoarece poate fi utilizată pentru a influența în mod flexibil adâncimea șenalului navigabil îmbunătățind
fiabilitatea navigației interioare, fără niciun impact permanent asupra habitatelor și ecosistemelor existente;
 
 infrastructuri
 Grafică: © viadonau
 
5. Modernizarea locurilor de acostare existente în Austria ( Viena, Krems, Aschach) și România (Basarabi și Medgidia) pentru îmbunătățirea infrastructurii,
în special în ceea ce privește siguranța și mobilitatea echipajului și investiții în soluții de energie verde pentru alimentarea cu energie electrică de la mal;
Basarabi        Medgidia
  
6Elaborarea de planuri în vederea unor investiții viitoare pentru modernizarea unor locuri de acostare din Austria, Slovacia și Croația
 

  

Program finanțare: Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) Transport 2021-2027
Bugetul proiectului: 69.455.843 EUR
Buget ACN: 19.425.399 EUR
Rata finanțare: 85% UE , 15% Buget stat
Coordonator proiect: viadonau
Durata proiectului: 57 luni ( Aprilie 2023 – Decembrie 2027)

Parteneri și beneficiari:
Austria    BUNDESMINISTERIUM FUER KLIMASCHUTZ, UMWELT, ENERGIE, MOBILITAET, INNOVATION UND TECHNOLOGIE ( BMK)
                VIA DONAU OSTERREICHISCHE WASSERSTRASSEN GESELLSCHAFT MBH (VIA)
Slovacia  MINISTRY OF TRANSPORT AND CONSTRUCTION OF THE SLOVAK REPUBLIC (MINDOP)
                SLOVENSKY VODOHOSPODARSKY PODNIK STATNY PODNIK (SVP)
Ungaria   ÉPÍTÉSI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM (EKM)
                ORSZAGOS VIZUGYI FOIGAZGATOSAG ( OVF)
Croația    MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE (MMPI)
                PORT AUTHORITY VUKOVAR (LUV) 
Bulgaria  EXECUTIVE AGENCY FOR EXPLORATION AND MAINTENANCE OF THE DANUBE ( APPD)
România REGIA AUTONOMA ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS GALATI ( AFDJ)
                COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA CANALELOR NAVIGABILE SA (ACN)

partners

 

"Cofinanțat de Uniunea Europeană. Cu toate acestea, punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă în mod necesar opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA). Nici Uniunea Europeană și nici CINEA nu pot fi trase la răspundere pentru acestea."