Navigaţia pe Canalul Dunăre-Marea Neagră şi Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari se desfăşoară conform Regulilor de navigaţie aprobate prin Ordinul nr.426/2006 din 28/03/2006 publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 346 din 17/04/2006 şi a acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei nr.42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare.
Caracteristici tehnice generale | Ecluze pe canal | Porturi pe canal |
CDMN * Canalul are 3 biefuri: |
Cernavodă - km 60 + 300 Agigea - km 1 + 900 |
Medgidia - km 37 + 500 mal drept Basarabi - km 25 |
PAMN * Secţiunea CPAMN are formă trapezoidală pe toată lungimea sa cu excepţia zonei care traversează creasta de la Ovidiu (km 20+380 + ecluza Ovidiu) şi a portului Ovidiu care este dreptunghiulară, iar taluzurile sub cota +9,00 mrMB sunt apărate/protejate cu ziduri din beton. |
Ovidiu - km 11 + 500 Năvodari - km 0 + 500 |
Ovidiu - km 11 mal drept Luminiţa - lângă Lacul Taşaul |
* Tranzitarea canalului se face exclusiv în limita şenalului navigabil