Navigaţia pe Canalul Dunăre-Marea Neagră şi Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari se desfăşoară conform Regulilor de navigaţie aprobate prin Ordinul nr.426/2006 din 28/03/2006 publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 346 din 17/04/2006 şi a acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei nr.42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare.
Caracteristici tehnice generale | Ecluze pe canal | Porturi pe canal |
CDMN * Secţiunea CDMN are formă trapezoidală de la km.0 până la km 1+00 (avanportul aval al ecluzei Agigea) şi de la km 25+085 (port Murfatlar) până la km 64,4 (joncţiune Dunăre) cu excepţia zonei care traversează municipiul Medgidia (km 39+ 570 - km 40+515). |
Cernavodă - km 60 + 300 Agigea - km 1 + 900 |
Medgidia - km 37 + 500 mal drept Murfatlar - km 25 |
PAMN * Secţiunea CPAMN are formă trapezoidală pe toată lungimea sa cu excepţia zonei care traversează creasta de la Ovidiu (km 20+380 + ecluza Ovidiu) şi a portului Ovidiu |
Ovidiu - km 11 + 500 Năvodari - km 0 + 500 |
Ovidiu - km 11 mal drept Luminiţa - lângă Lacul Taşaul |
* Tranzitarea canalului se face exclusiv în limita şenalului navigabil